Hoping for a better life, kapitel. 15


 
Nialls perspektiv

Jag gick och öppnade dörren med Linnie tätt bakom mig. Det tog en stund för mig att se villka det var men när jag såg de gröna ögonen förstod jag. Det var Harry och bakom honom stod Claire.
-Ehm.. Så.. Det är såhär.. Jag, eller vi...Vi la pengarna på annat och taxin kostade..Men vi var i närheten och..
Sluddrade han fram.
Jag suckade innombords. Varför skulle dom komma och förstöra min fina kväll med Linnie? Men jag kunde inte bara skita i de med tanke på deras tillstånd. De verkade rätt fulla och skulle förmodligen inte komma hem ordentligt om jag bara lånade dem pengar till taxin. Jag skulle kunna skjutsa hem dem men jag ville inte köra runt i London mitt i natten för då skulle jag behöva ringa Paul och en massa andra vakter. Då skulle förmodligen Harry få en rejäl utsällning och det vore bäst att undvika.
- Men de kan väl sova på soffan? sa Linnie.
-Ja så får det väl bli. Sa jag och innan jag han säga något så gav Harry mig en stor kram och sa:
-Tack bro , och skrattade lite.
Claire gick in i hallen och böjde sig ner för att ta av sig sina skor men tappade balansen så hon föll ihop och började fnittra hysteriskt.
Linnie gick förbi mig i hallen och satte sig på huk brevid henne för att sedan hjälpa henne upp och leda henne in i vardagsrummet. Jag gick in till sovrummet och bytte mina jeans och hoodie till sov t-shirt och ett par mjukisbyxor. Linnie kom in i rummet och satte sig på sängkanten och kollade upp på mig.
-Gör det något om jag sover här? frågade hon.
-Nej! det är klart att du kan sova här! tyvärr så är ju soffan upptagen så du får typ sova hos mig. Sa jag medans jag gick till min gaderob för att hitta en tröja som Linnie kunde sova i.
-Tyvärr? Frågade hon förudmjukat men ändå en arning flörtigt.
Jag tog fram en grå Jack Wills t-shirt och kastade den på henne till svars.
-Åh! Tack! sa hon lite förvånat och log mot mig.

Jag hade bortstat tänderna och sagt godnatt till Claire och Harry som nästan redan somnat och låg nu i min säng med Linnie vid min sida. Jag såg in i hennes blå ögon och hon log mot mig.
-Godnatt Niall, viskade hon. Och tack för en underbar kväll. La hon sedan till.
-Mm.. Om det inte vore för dem där ute så hade den varit perfekt.
-Haha, ja.. men de är ju söta och.. åh..
Jag lutade mig fram och kysste hennes underbara läppar och jag fick en underbar känsla i kroppen.
Det var verkligen såhär jag ville att det skulle vara.

Jag vaknade av att mobilen vibrerade på mitt nattygsbord. Trött tog jag upp den och såg att det var Liam som messade:
"Åh! Danielle kommer hem tidigare än tänk! hon kommer hem idag!!"
Jag log åt Liam, han var alltid så gullig mot Danielle och jag kunde bara freställa mig hur glad han var nu. Jag svarade snabbt:
"Roligt att höra!"
Jag la huvudet på kudden igen men kunde inte somna om igen. Jag besluade mig för att gå ut till köket för att ta något att äta.
När jag gick igenom vardagsrummet såg jag hur Harry och Claire låg tätt intill varandra och sov djupt i den stora soffan. Jag fick en jättebra idé och hämtade min lilla mobilhögtare och sökte fram en speciell låt på spotify men innan jag klickae på play så tog jag ett kort och la upp det på twitter och skrev:
"@Harry_Styles @ClaireSmitt Does someone got a hangover?;)xx".
Jag började spela musken Taio Cruz ´s låt hangover.
Harry öppnade ögonen och blängde på mig och suckade tungt.
-Niall! Jag har ont i huvuet! Sluta nu! Gämrade sig Claire.
Jag skrattade och sjöng med i låten men bytte ut I mot you : You've got a hangover, oohhh! you've been drinking to much for sure..
Linnie kom ut från mitt sovrum med en förvirrad min.
-Vad gör ni? Frågade hon sömndrucket.
Jag kunde inte svara för jag blev helt förtummlad av hennes skönhet: hennes ruffsiga hår i en slarvig hästsvans, bara ben och hennes underbara ansikte utan något smink och hennes något avsmalnade ögon som glittrade so stjänor.
-Ehm.. inget svarade jag tillslut. Eller jo, jag väcker dem.. tillade jag snabbt och log mot henne.
-Säg till honom, mumlade Harry trött som hade lagt en kudde över huvudet.
Linnie skrattade sitt underbara skratt och lade en hand på min axel.
-Sluta retas nu Niall, du vet nu hur det är.. Sa hon och fnittrade lite.
Jag skrattade lite och stängde av musiken för att sedan gå ut i köket och fixa lite frukost till Linnie och mig.
 
 
Hejsan hoppsan! Här kommer kapitel 15.
Jag är bara så sjukt glad just nu för jag har precis fått biljett till deras konsert den maj!! Jag är så sjukt glaaad!!!!<3<3

Kommentarer
Matilda. c: säger:

OOOOOHH! OMG KAN DET BLI BÄTTRE??? 1D biljetter, Little Things Videon OCH ETT NYTT HELT UNDERBART KAPITEL!!! <33

2012-11-02 | 18:39:32
Bloggadress: http://www.successfully.blogg.se
tove :) säger:

Bäst. <3

2012-11-05 | 15:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback