Let's face the truth. Kapitel 4


 
Harrys P.O.V
 
Jag kollade upp och såg Louis stå med amarna i kors och en bestämd min. Snett bakom honom stod hans kompis och lagkamrat Ethan. Jag kollade sedan upp på Zayn som såg lite förvånad ut. Han mumlade argt något men de enda orden jag kunde urskingra var ”fucking fotballplayer” och ”gay”. Jag tror att Louis också hörde det för han fick ett konstigt ansiktsuttryck och såg plötsligt förnedrad ut. Det var ju lite komiskt att Zayn sa att de var gay för vad jag vet har ju Ethan hans flickvän Hannah och Louis kan välja och vraka bland alla tjejer på hela skolan men han har tydligen inte hittat någon tillräckligt bra här än. Innan jag visste ordet av tog Louis ett stort steg framåt och höjde näven men innan han hann slå puttade Ethan undan honom och tog tag i honom. ”What the hell are you doing!?” Frågade Louis argt och frustrerat. Ethan svarade inte utan bara släpade iväg honom i den tomma korridoren. Jag satt tyst kvar på golvet vid skåped och såg Zayn lunka iväg åt andra hållet. Jag satt kvar i min position på golvet utan att röra mig. Vad hade egentligen hänt? Innan jag hann tänka mer öppnades dörren till vårat klassrum och högljudda elever strömmade ut. Jag såg Danielles stora lockiga hår och Nialls blonda kaluffser precis innan jag mötte deras oroliga blickar. De skyndade sig fram till mig och satte sig på huk brevid mig. "Oh my god, Harry! What are you doing!?" frågade Danielle och synade mig med hennes stora bruna ögon. "Oh.." sa jag för att spara tid och hinna fundera ut vad jag skulle säga. Skulle jag berätta och att Louis hade försvarat mig och försökt slå Zayn eller skulle jag försöka avdramatisera det lite? "I just got some noseblod when i walked to school and then i went to the nurse and then i got back here and it was ony ten minutes left on the lesson so i thought it wasn't any idea to join you" berättade jag sedan. Niall och Danielle tittade misstänktsammt på mig och utbytte sedan en bick med varandra. "Were is Liam?" frågade jag för att byta samtasämne, villket verkade funka. "His sick today" sa Niall. Vi sa inte så mycket mer utan de hjälpte mig bara att pocka upp alla papper och böker från golvet och informera mig om villken vår nästa lektion var. Elevensval: Franska. Jag suckade högt och skilldes sedan från mina vänner som hade andra val.
Jag gick långsamt mot klassrummet där vi skulle ha franskalektionen. Jag såg alla elever stå eller sitta på bänkarna och prata glatt med varanda och där, där var han. Louis. Inte ens en blick gav han mig. Han stod och  pratade med några av de stora fotbollsspelarna som också spelade för skolans lag. Jag kom på mig själv med att iakta hans kroppspråk och han vekade spänd. Hans leénde nådde inte ögonen och han knöt händerna så hårt att knogarna vitnade. Vad hade hänt i korridoren egentligen? Jag gick i mina egna tankar in i klassrummet när franskaläraren öppnade dörren in till klassrumet och sa åt oss att komma in. Hon hade sitt rufsiga hår uppsatt i en knut på bakhuvudet och i knuten hade hon satt en penna. Jag undrar om hon visste att hon hade den där eller om hon glömt att den satt där? Jag gick och satte mig på en bänk längst bak i klassrummet och satte min väska på stolen brevid så ingen skulle sätta sig där. Jag slog upp mitt block och började kluddra lite förstrött på ett tomt blad. Jag blev fustrerad över att jag inte förstod varför Louis betedde sig så konstigt. Han tog you tydligen jättehårt på att Zayn sa fucking fotball player. Var det så farligt? Vad hade Zayn mer sagt? Gay? Jag kollade mot Louis och mötte hans blåa blick men han vek snabbt undan. Han satt med Ethan, Hannah och några andra killar. De hade inte ens öppnat böckerna och satt och pratade och skrattade högt. Gay? Varför blev Louis Tomlinson, skolans snyggaste, populäraste kille, så arg över att kallas gay? Tog han så hårt på det för att det stämde? Det var många frågor som snurrade runt i mitt huvud.

SÅÅ! nu är även det här kapitlet ute. Vill bara passa på att säga att vi älskar alla killarna lika mycket. Det här är bara karaktärer. *HostZaynHost* Yezz , ni skulle kunna bli lite bättre på att kommentera. Vad sägs om att ni får nästa kapitel när vi har 5 kommentarer?
Hoppas att ni haft ett bra sportlov! Det har i alla fall vi! Puss och kram! //Stina och Matilda

Kommentarer
Mathilda säger:

Älskar hur ni gör om karaktärerna! Vill läsa mer! :)

Har själv precis startat en novellblogg om one direction, ni får jättegärna gå in på den och säga vas ni tycker! :)

Kram!

2013-02-25 | 21:59:30
Bloggadress: http://onedstories.blo.gg
Wilma säger:

Riktigt bra! :)
Kolla gärna in på min novellblogg om 1D om du vill :)

2013-02-26 | 16:13:44
Bloggadress: http://onedirectionfanfic.blo.gg
Ari säger:

OOOOMMMMMGGGG! jättebra! Är det en Larry Story?;) xx / A

Svar: Aw, tack! Ja, det är en Larry story;)
En fanfic om One Direction

2013-03-02 | 03:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback