Hoping for a better life, kapitel. 19


 
 
Niall's perspektiv
 

Vi stod i solskenet utanför kyrkan och väntade på att Linnie skulle komma ut.
Det hade varit en otroligt fin begravning, men det gjorde otroligt ont att se Linnie så förkrossad och trasig. Det syntes i hennes ögon. Även om hon förökte le så var hennes ögon fortfarande ledsna.
Plötsligt kände jag hur någon la en lätt hand på min axel. Jag vände mig om och möttes av precis de ögonen. 
-Åh Linnie, sa jag och kramade ännu en gång om henne hårt. Kände hur hon långsamt drog hackiga andetag mot mitt bröst. Jag drog sakta handen över hennes rygg och andades in den söta lukten av shampoo i hennes guldblonda hår. Hon lutade sig bakåt och tittade upp på mig.
-Tack Niall, jag tror inte du förstår hur mycket det här betyder för mig. Sa hon lågt, rösten sprack på slutet och jag kunde se flera tårar rina ner för hennes kinder.
Jag visste inte vad jag skulle säga så jag var tyst och torkade bort tårarna från hennes kind försiktigt med tummen.
-Jag beklagar det verkligen, viskade jag tyst efter en liten stund av tystnad.
-Niall? Viskade Linnie mot mitt bröst.
-Ja? Svarade jag lika tyst i hennes hår.
-Kan du följa med mig hem?
 -Ja såklart.
-Tack, jag känner min bara så ensam.
-Det är klart jag gör det.
 
-
 
Vi låg i Linnies soffa. Hennes pappa hade åkt, han skulle vara borta över natten och jag förstod helt klart att Linnie inte ville vara ensam, så jag beslutade att sova över. Jag hade tagit av mig kavajen, knäppt upp skjortan och vikit upp skjortärmarna, eftersom det var lite mer bekvämt. Linnie hade bytit om till ett par jeans och en t-shirt. Jag satt halft upp och Linnie låg med huvudet i hitt knä. Jag snurrade sakta en liten slinga runt mitt finger. Ingen av oss sa något. Linnie tittade rakt ut med tomma ögon. Vi satt så länge. Ända tills jag hörde min mage kurra till. Linnie kollade upp på mig med ett litet leénde.
-Är du hungrig?
-Dum fråga, mumlade jag lite ironiskt efter som Linnie redan rest sig upp och börjat gå mot köket.
Vi kokade lite pasta och gjorde snabbt en pastasås till.
 
Linnies Perspektiv
 
 
Vi hann kolla på en film och ligga och snacka en bra stund och bara prata innan jag började gäspa stort flera gånger i rad och Niall insisterade på att vi skulle gå och lägga oss.
 Vi bäddade snabbt i soffan där Niall skulle sova eftersom jag bara hade en enkel säng. Niall gick in på min toalett för att borsta tänderna och byta om och då passade jag på att också byta om. Jag tog på mig en stor T-shirt och tog av mig byxorna så jag bara hade mina trosor och kröp ner under täcket.
Niall kom ut i bara kalsonger och jag kunde inte låta bli att rodna en arning och vända bort blicken från hans bleka, platta mage och muskliga armar och axlar. Han gick fram till mig och satte sig på sängkanten i sägen jag låg i. Jag kollade djupt in i hans ögon och märkte hur han sakta lutade sig frammåt. Våra läppar var nu bara några centimer ifrån varandras och jag kände hans varma mintluktande andedräckt mot mina läppar. Tillsut mötte dem varandra och jag kände hur hans avslappnade läppar särade på sig en arning. Niall avslutade ganska snabbt kyssen och lutade sig tillbaka,
-Godnatt, underbara du. Viskade han och kysste min snabbt på hjässan innan han kröp ner i soffan.
-Godnatt, log jag.
Jag la mig ner på kudden och det tog inte lång tid innan jag hörde Nialls lugna andetag från andra sidan rummet. Ögonlocken blev tyngre och jag somnade.
 
 
Jag känner tyngdlösheten i några sekunder innan allt blir tyst. Jag kollar frammåt och ser hur blodet strilar ner för chaförens bleka ansikte som ligger där på krockkudden. Framrutan är helt splittrad och tusen små sprickor täcker hela glaset. Jag vände förskräckt på huvudet i riktning mot Rachel. Hennes huvud hängde ner från säkerhetsbältet i en oroväckande vinkel. En stor glasbit stack in i huvudet över pannan och blodet rann nerför tinningen, kinden och halsen. Hennes gröna ögon var halvöppna och jag försökte skrika hennes namn men kunde inte få fram ett endaste ljud. Varma tårar rann ner för mina kinder och droppade ner på mina byxor men när jag såg de mörka fläckarna insåg jag att det inte bara var mina tårar, det var mitt blod. Jag kollade upp igen och såg att de gröna ögonen inte längre var gröna. De var i en klar ljusblå färg. Det var inte längre Rachel som hängde livlös i bältet, det var Niall.•
 

Jag vaknade och kände hela kroppen skaka. Tårarna blandades med svetten. Jag fick tillbaka känslan från drömmen och blev helt kall. Jag kollade bort mot soffan för att se Nialls lugna ansikte och slutna ögon. Jag visste inte riktigt vad jag gjorde men jag smög tyst bort till soffan och lyfte försiktigt på täcket och kröp ner. Han sov fortfarande och la en arm om mig i sömnen. Jag kände hans värme och lugna andetag. Jag kände mig lugnare och lugnare och försökte andas i samma tackt som Niall och tillslut kunde jag somna.
 
 
TADAA! kapitel 19! Är riktigt skrivsugen så jag börjar nog på kapitel 20 redan nu;) BLIR SUPERDUPERGLAD OM DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!

hoppas ni har det bra! puss!<3

Kommentarer
hilma c: säger:

såå otroligt bra!!! aaaaaaha Stina!!! JAg har inga ord!!! <3

2013-01-17 | 16:00:27
Matilda Hagman. säger:

skitbra!! älskar designen också! <3

2013-01-17 | 20:55:18
viktoria säger:

mycket bra min vän mycket bra!

2013-01-18 | 20:38:38
Tova säger:

du ville tydligen göra länk byte?
adda mig på facebook om du fortfarande är intresserad

2013-01-18 | 21:47:58
Bloggadress: http://www.yourloveismydrugff.devote.se
Jennifer säger:

Hej jag tycker den här novellen är super bra men har du aldrig funderat på att skriva dialogerna på engelska??

Svar: Jo, men jag började på den här för rätt längesen och jag vill inte byta nu såhär mitt i, men nästa blir nog det:)
En fanfic om One Direction

2013-01-20 | 09:51:36
Ida säger:

Mmmeeerrr

2013-01-20 | 15:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback